Een fysieke theaterperformance die een ode brengt aan de kracht en kwetsbaarheid van mens-zijn.
Onze theaterprogrammeur Sanne heeft de voorstelling vorige week (za 25-02) al gezien:
โ๐๐ช๐ซ๐จ๐ฆ๐ณ๐ฃ๐ข๐ญ๐ด๐ฆ๐ฎ, ๐ต๐ธ๐ฆ๐ฆ ๐ฐ๐ฆ๐ณ๐ด๐ต๐ฆ๐ณ๐ฌ๐ฆ ๐ท๐ณ๐ฐ๐ถ๐ธ๐ฆ๐ฏ, ๐๐ฆ๐ข๐ฏ ๐๐ญ๐ข๐ถ๐ฅ๐ฆ ๐ท๐ข๐ฏ ๐๐ข๐ฎ๐ฎ๐ฆ ๐ฆ๐ฏ ๐ฆ๐ฆ๐ฏ ๐ฐ๐ฏ๐ต๐ณ๐ฐ๐ฆ๐ณ๐ฆ๐ฏ๐ฅ ๐ฌ๐ถ๐ฏ๐ด๐ต๐ธ๐ฆ๐ณ๐ฌ ๐ช๐ฏ ๐ฆ๐ฆ๐ฏ ๐ฃ๐ฐ๐ฆ๐ฌ. ๐๐ฆ๐ฅ๐ฆ๐ณ๐ฆ๐ฆ๐ฏ ๐ฅ๐ช๐ฆ ๐ท๐ข๐ฏ ๐ท๐ฆ๐ค๐ฉ๐ต๐ง๐ช๐ญ๐ฎ๐ด ๐ฉ๐ฐ๐ถ๐ฅ๐ต ๐ฆ๐ฏ/๐ฐ๐ง ๐ช๐ฆ๐ฅ๐ฆ๐ณ๐ฆ๐ฆ๐ฏ ๐ฎ๐ฆ๐ต ๐ฆ๐ฆ๐ฏ ๐ฃ๐ฆ๐ฆ๐ต๐ซ๐ฆ ๐ญ๐ฆ๐ง, ๐ฎ๐ฐ๐ฆ๐ต ๐ฅ๐ฆ๐ป๐ฆ ๐ท๐ฐ๐ฐ๐ณ๐ด๐ต๐ฆ๐ญ๐ญ๐ช๐ฏ๐จ ๐จ๐ข๐ข๐ฏ ๐ป๐ช๐ฆ๐ฏ. ๐๐ด ๐ฉ๐ฆ๐ต ๐ฆ๐ฆ๐ฏ ๐ด๐ฆ๐ณ๐ช๐ฆ๐ถ๐ด ๐จ๐ฆ๐ท๐ฆ๐ค๐ฉ๐ต? ๐๐ด ๐ฉ๐ฆ๐ต ๐ฆ๐ฆ๐ฏ ๐ต๐ณ๐ข๐ช๐ฏ๐ช๐ฏ๐จ? ๐๐ฆ๐ฏ ๐ด๐ฑ๐ฆ๐ญ? ๐๐ช๐ฆ๐ง๐ฅ๐ฆ? ๐๐ฆ๐ต ๐ช๐ด ๐ณ๐ข๐ฅ๐ช๐ค๐ข๐ญ๐ฆ ๐ด๐ค๐ฉ๐ข๐ข๐ฎ๐ต๐ฆ๐ญ๐ฐ๐ฐ๐ด๐ฉ๐ฆ๐ช๐ฅ ๐ต๐ฆ๐จ๐ฆ๐ฏ๐ฐ๐ท๐ฆ๐ณ ๐ฌ๐ธ๐ฆ๐ต๐ด๐ฃ๐ข๐ข๐ณ๐ฉ๐ฆ๐ช๐ฅ ๐ธ๐ข๐ข๐ณ๐ฃ๐ช๐ซ ๐ฅ๐ฆ ๐ป๐ธ๐ฆ๐ฆ๐ต๐ฅ๐ณ๐ถ๐ฑ๐ฑ๐ฆ๐ญ๐ด ๐ซ๐ฆ ๐ฐ๐ฎ ๐ฅ๐ฆ ๐ฐ๐ณ๐ฆ๐ฏ ๐ท๐ญ๐ช๐ฆ๐จ๐ฆ๐ฏ ๐ต๐ฆ๐ณ๐ธ๐ช๐ซ๐ญ ๐ซ๐ฆ ๐ป๐ฆ๐ญ๐ง ๐ช๐ฏ ๐ฆ๐ฆ๐ฏ ๐ฃ๐ฐ๐ฌ๐ด๐ณ๐ช๐ฏ๐จ ๐ป๐ช๐ต. ๐๐ฌ ๐ธ๐ฆ๐ฆ๐ต ๐ป๐ฆ๐ฌ๐ฆ๐ณ ๐ฅ๐ข๐ต ๐ฆ๐ณ ๐ฏ๐ฐ๐จ ๐ฉ๐ฆ๐ฆ๐ญ ๐ญ๐ข๐ฏ๐จ ๐ฐ๐ท๐ฆ๐ณ ๐ฏ๐ข๐จ๐ฆ๐ฑ๐ณ๐ข๐ข๐ต ๐จ๐ข๐ข๐ต ๐ธ๐ฐ๐ณ๐ฅ๐ฆ๐ฏ!โ
Over de voorstelling
Vechtfilms met Jean Claude van Damme, Bruce Lee of Sylvester Stallone. Eenlingen die de wereld met spierkracht, strijdlust en klappen een veiligere plek maakten. Wie wilde vroeger niet zoโn held zijn?
In de indrukwekkende en fysieke theaterperformance Try Not To Know What You Know stappen Merel Severs en Milou van Duijnhoven een zelfgebouwde arena in, waarin ze zowel het verlangen als de afkeer naar heldendom onderzoeken. Ze laten los wat ze denken te weten en doen een nieuw voorstel; in constante beweging, transformatief, fluรฏde en ambigue. Al spelend met martial arts, destructie, creatie en alles daar tussenin pogen ze zich te bevrijden uit het geconditioneerde lichaam waar geweld het lijkt te winnen van verbinding. In een voortdurende afwisseling tussen wel en niet in contact zijn met zichzelf en de ander, bouwen ze aftastend een universum waar ze met ongehoorde stemmen de beperkte beeldvorming binnenstebuiten keren. Wat willen zij bewegen in de wereld van nu?
Een ode aan een nieuwe, zoekende en falende vorm van heldendom in een indrukwekkende fysieke theaterperformance.
โแด แด
ษช๊ฑแดสแดษชษดษข ๊ฑแดแดแดษชษดษข ๊ฐแดส แดแด๊ฑแด, โแดสส ษดแดแด แดแด แดษดแดแดก แดกสแดแด สแดแด แดษดแดแดกโ ษช๊ฑ แด แดแดแดแดสษชษดษข แดษดแด
ษชแดแดสแด๊ฑ๊ฑษชแด แด แดแดส๊ฐแดสแดแดษดแดแด.โ (Dalis Nicole, Alternative Amsterdam)
A burning ritual of our bodies
FULL
ON
FIRE
Thankful tears
Of flames that cannot out
Set your life on fire. Seek those who fan your flames
One death but many heavens
Wat kan het publiek verwachten?
Bloed. Zweet. En tranen. Een intense ervaring waarin twee performers het uiterste geven in een spel dat zich beweegt tussen gewelddadig, liefdevol, speels, elkaar uitdagen, ook nodig hebben, op de vuist gaan, elkaar helpen, stem geven aan.. Het spel is grillig, aftastend, en onverwachts en wordt gespeeld op leven en dood.
Over Merel
Theatermaker en performer Merel Severs (1991) studeerde in 2013 af als actrice aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Ze werkte met verschillende artiesten en gezelschappen en maakte in 2020 haar debuut als maker met haar succesvolle solo Let me tell you something you already know, waarmee ze de Best of Fringe won. Merel kantelt het mainstream genderrollen narratief en zoekt in haar werk naar radicale schaamteloosheid en het vieren van kwetsbaarheid. Persoonlijk, confronterend en bloedeerlijk.
Je mag bij aanvang van de voorstelling een plekje uitzoeken op een van de bankjes op het toneel.
Na afloop staat er een drankje voor je klaar.
Heb je een podiumpas? Klik hier om te reserveren (vanaf 30 dagen voorafgaand aan de voorstelling).